onsdag 4 mars 2009

Vår


Jippie, nu är det vår!


Är hemma i dag p g a feber och en bautaförkylning, likväl är jag så himla glad att det är vår i luften. Idag har vi haft 7 varma goa grader, friska vindar och sol, har varit ute i små omgångar och njutit.



Här ser ni vårt älskade Lakritstroll på jakt efter vårblommor (eller blometiketter).

Han hittade ett par blåsippeknoppar och en del härliga

snödroppar.

Här doftar han på en julros...de doftar nog inte så gott. Då är det

kanske bättre med blommande trollhassel.

Tjoho, nu fick jag upp 2 bilder...det går bättre & bättre dag för dag! :o)

Nu ska jag gå och ta lite Kan Jang och en stor kopp te.

Ha det så bra, glöm inte att gå ut och njut av naturen,

vår eller vinter...visst är den vacker!?


Kram

Lydia

6 kommentarer:

  1. Men snälla du, förkylning nu? Nu ska ju du "våra" ordentligt. Är det kanske så att du har tagit av dig mössan lite för tidigt? Du vet vad mamma brukar säga! Det är bara lursol än Lydia, det är bara lursol!
    Nu får du se till att krya på dig!

    Kramar till dig
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Nä vad fusk här hos mig är det så mycket snö så våren har då inte tänkt komma hit ännu på ett tag.


    Men krya på dig och ha en fortsatt bra vecka

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Nä, så trist att du inte är helt kry! Vet ju att du har en del att stå i. Behöver du hjälp så hör av dig! Skönt att du har kunnat njuta av sol och härliga vårvindar idag trots krankheten.
    Visst är det så - den eminenta hållbarheten beror på tillverkaren! :)) Nä, tror nog inte det! Det är nog materialet som står för hållbarheten. Kommer inte ihåg om jag armerade, nä det gjorde jag nog inte. I så fall är det ju ren tur att det har hållt. Fast jag vet ju var det finns nya blad att gjuta av!!!!
    Krya på dig!
    Ses/Kram Annsan

    SvaraRadera
  4. Oj! Stackars Lydia!!
    Men vilken tur att du i vart fall kunnat njuta små doser ute-glädje!
    Skrutt dock att nätuppkopplingen strular! Än!
    Hopaps att både den & du repar er snart!! Krya på dig!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! Sköt om dig ordentligt; vila, drick vatten.
    Kram EL

    SvaraRadera
  6. Lakritstrollet! Å så gulligt och så extremt lik min dotters lilla Sotis! Har du fler bilder?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails