söndag 21 juni 2009

Glädjehuset

Hejsan!
Det finns många saker som gör mig lycklig
och här är definitivt en av dem;
Glädjehuset.
Efter en tur till landsbygden i England blev
vi så inspirerade av alla deras vackra växthus,
så väl hemkommen åkte skissblocket fram.

Ja, såhär blev resultatet av ett skånskt engelskinspirerat
glädjehus/orangeri. Vi slog ut gaveln på gamla stallet och
byggde på en växthusdel av ek och glas.
Här tillbringar vi många långa och sköna kvällar hela
sommarhalvåret; härligt!


Fler än jag som njuter av pionens underbara form och
doft?
Ha en gó vecka,
Lydia


22 kommentarer:

  1. Alltså jag är så himla avis ska jag tala om!! Var det svårt att bygga ett själv eller? Vad ska jag i så fall tänka på? Jag funderar STARKT på att ta tag i ett sådant projekt i sommar trots tillbygge till hösten osv... Hjälp mig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Du har glädjehuset och jag har Lugnet. Jag förstår precis hur bra ni trivs där och hur ni juter av att sitta där ute. VI sitter gärna o lnge i vårt också om kvällarna. Där är så vackert, skönt, rogivande.......

    SvaraRadera
  3. Åh, så vackert!! Förstår att ni tillbringar mycket tid där:)
    Pioner har jag tyvärr bara två av. Men visst njuter jag av dom. Går och tittar på Bondpionens knoppar och väntar.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Blir nog att ta med en blomma till jobbet i morn så att man får njtua av dem lite mera.

    SvaraRadera
  5. Å for en vakker blogg du har!
    Takk for koselig kommentar:)
    For noen nydelig bilder av gledjehuset.Hit kommer jeg tilbake.
    Ønsker deg en nydelig uke,klem:)

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart hus. Bara namnet gör att man blir glad. Förstår att ni har glädje av detta hus.
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  7. Jag snusar och njuter av mina pioner så mycket jag kan, de sjunger redan på sista versen...

    Ert växthus är underbart, verkligen ett unikt litet bygge, det är någonting att drömma om!

    Lena

    SvaraRadera
  8. Så härligt och vackert växthus du har Lydia!!! och jag ser att du också gillar pelargoner....
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Alltid drömt om tegel och teracotta. underbart
    kram sara

    SvaraRadera
  10. Det är så underbart skönt. Perfekt för svensk sommar.

    SvaraRadera
  11. Jag har ju sett ditt Glädjehus live - och jag håller med om att det är helt underbart! Hade det bara funnits möjlighet skulle jag absolut byggt ett likadant hemma.
    Ha det bra
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Men himmel och pannkaka vilket mysigt hus ni byggt. Vi har också planer på att bygga ett växthus/orangeri av en massa gamla fönster vi har. Nu blir du vår inspirationskälla.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  13. Absolut njuter jag av pionerna stoppar näsan i dem så fort jag bara kan. Tur att jag har så bra jobb så att jag kan göra det varje dag.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  14. Så snyggt och vad härligt att kunna sitta där och bara njuta//Britt

    SvaraRadera
  15. Vilken glädje det måste vara att ha ett sådant ställe!
    Det är sååå vackert!
    Och så är det så mysigt engelskt...(inte mycket som slår engelsmännen!)

    Kram!

    SvaraRadera
  16. När pioner levereras på detta sätt - kan någon då motstå dem!?! Har en knopp i den ljuvliga från Trädgårdsdrömmar - längtar till blomningen!
    Du vet rosen jag fick av dig för några år sedan? Den blommar! Och den doftar! Helt underbara vita blommor med en doft så man bara smääälter! Det kommer garanterat att vara ogräsfritt i den hörnan av haven för där vill jag vara läänge!
    Hoppas ni kommer att njuta många härliga kvällsstunder i Glädjehuset under sommaren! Och blir det en regnig dag - då kommer jag och fikar!
    Tusen sommarlediga kramar
    Ann

    SvaraRadera
  17. Vilket läckert växthus ni skapat. Jag bodde många år i England och blev också inspirerad av deras orangerier. Jag lever hela dagarna nere i mitt Glädjehus. Så jag kan föreställa mig hur mycket tid ni tillbringar just i glashuset.
    Önskar dig en riktigt skön dag - jag letar bara skugga nu.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  18. What a lovely and peaceful place to sit and enjoy the outdoors.
    Enjoy your Summer!
    Carole

    SvaraRadera
  19. Vilket mysigt glädjehus och vilket härligt namn!
    Jo, det är fler än du som njuter av pionernas doft :-)
    Härligt att sitta på altanen och så kommer det plötsligt en vindpust som för med sig piondoften, mmm.
    Ha det så gott. /Ingela

    SvaraRadera
  20. Kunde inte sova, då får man ju blogga eller hur?
    Kan tänka mig att det är världen underbaraste plast där i er glädjehus. En väldigt passande namn förresten.
    Hur går det med din lilla butik, hittar kunder lite till dig?
    Ha en skön söndag.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  21. Det ser helt underbart ut Lydia. Åh, vad jag skulle önska att Uffe blev lite inspirerad av allt fint han ser.;)Men icke då.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  22. Ditt glädjehus ser helt fantastiskt ut Lydia!!! Jag skulle också vilja ha så stort att man kan duka till middag i växthuset! Men även fast mitt växthus är nästan det minsta på marknaden så kan man klämma in åtminstone tre glada damer eller herrar på lunch eller fika därinne!
    Ha det gott i glädjehuset!
    Växthusmadam

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails