fredag 6 november 2009

Så ett frö...

Fredag = fridag
Åhhh, vad jag tycker om fredagar...
För mig är det början på helgen och det
innebär en lugn och skön förmiddag,
oftast med huset helt för mig själv.
Katie Meluas smäktande toner, kaffe och
hembakt bröd; mmmmmm!
Jag är lite av en hamster, sparar både det
ena och det andra, bl a fröer.
Här har jag fått några solroskakor av min
kära väninna Ann. Det var en mörkbrun
solros med flera blommor på varje stjälk,
sååå fin.
Nu drömmar jag om likadana solrosor till
nästa år. Man vet ju aldrig om den är korsad
med andra solrosor, men ofta blir det då en
ännu mer intressant variant.




Tänk, solrosor är nästan lika vackra i sitt förfall...



Märker ni, jag drömmer redan om prunkande solrosor
till nästa år!
Vad drömmer ni om? :o)
Kram,


7 kommentarer:

  1. Hej Lydia!

    Jättevackra bilder!

    Håller med dig m solrosen, en jättefin blomma som är väldigt vacker även när den vissnat ner. Frökakan är imponerande.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Vilken massa fröer. Säkert en fin solros. Läckra bilder du visar.

    Ha en fortsattt fin Fredagskväll och trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Härligt med drömmar. det behöver vi många utav, tror jag!
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med och delar dina drömmar....Solrosor är riktig sommar på riktigt.
    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Jag drömmer absolut som du Lydia. Solrosor, vilka blommor som helst faktiskt, ljus, värme, ljumma kvällar, boken ute i favvostolen, en fisketur med båten ute på sjön, ljudet av barn som badar i sjön, fåglar, vänner som tittar förbi när de är ute på cykeltur... Jag älskar sommaren och jag är en sommartjej så är det bara. MEN jag försöker absolut göra det bästa av situationen jag lovar. I går höll jag och Christina på att garva ihjäl oss åt Kjell Bergqvist. Finns ingen som är lika bra som han på att spela allmänt förbannad och bitter. Han uttryckte det väldigt väl, typ: Mellan fyllorna är livet jävligt eländigt!
    Och jag som aldrig tar mig en fylla, inte konstigt att jag sparkar i marken och muttrar just nu.;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för titten hos mej! Så kul att du hittade just mej, nu fick jag ju se att du fanns här och vilken härlig trädgårdsblogg du har!
    Hit återvänder jag!
    Ha en härlig fortsatt helg!
    Lisa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails