lördag 10 april 2010

glädjespridare

Åhhh, mitt hjärta tar glädjeskutt varje gång
jag tänker på det...
vi ska bli med hund!!!! :oD
.
Om en vecka blir vi lyckliga och stolta
ägare till en Shetland Sheepdog;
.
Black Pepper!
.
Han är bara så underbar, vi läääängtar!

Här har vi en näckros-wannabe! :o)
Jag hade ställt julrosen i dammkanten för att
den skulle suga vatten, när jag kom tillbaks
liknade den mest en näckros! ;o)
Ännu ett säkert vårtecken, grodägg. Grodorna
håller konsert varje kväll, sååå härligt!

Ha en fortsatt go helg,

här drömmer vi vidare om svartpeppar! :o)

21 kommentarer:

  1. Så roligt och ett stort grattis till nytillskottet!!! En sådan sötNOS!

    SvaraRadera
  2. OJ, så kul, och vilken charmig en! Får lura med Annika upp nu och hälsa på, hon går också i valpdrömmar ;) Har en liten mässpresent till dig.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya killen i familjen då är det ju dags för ett besök snart igen måste ju få hälsa ju . Hoppas du kan slita dig en stund på sönd den 18/4 i alla fall . Nu blir det bus i familjen det vill jag lova . skall till Götet några dagar o vara barnvakt och förmodligen få sticklingar på hibbar från Florida om allt klaffar orotade men iallafall har man lite tur så kanke någon tar sig kramis

    SvaraRadera
  4. Såå roligt och härligt ni skall ha med nya valpen!!!
    Min vovve är nu drygt 1,5 år och jag älskar varje dag som vi haft honom. Bästa beslutet någonsin, att skaffa hund:-)

    Ha en go söndag, det verkar som om vi skall få trädgårdspysslarväder imorrn, hoppas det räcker till alla:-)

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till tillökningen i familjen! Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder ... och jag trodde det var näckrosor! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  7. Så härlig att du också få leva hundliv ;O). Hund och katt är ett måste ;O) Min Stor Münsterländer Kennya är det bästa jag vet, och din Svartpeppar kommer säkerligen också att vinna och inta ditt hjärtats bästa vrå.
    Vårens bamsekram, Petra B.

    SvaraRadera
  8. Det är underbart med djur. ´Så roligt med en liten valp. Den är så söt. Vilken julros, den måste trivts väldigt bra där du ställde den i vattenbrynet. Grodyngel får mig att tänka på när man var barn och samlade grodyngel i burkar.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  9. Mysigt med en liten hund, våran valp är ett halvår nu och han är så söt att man fortfarande smälter som smör.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad kul! Vilken sötis!
    Kram Lily

    SvaraRadera
  11. Åååå jeg har også en Shetland Sheepdog, en sobel, men vi har planer om en nr to og den skal være tricolor, som Black Pepper! Kjære så vakker den er!!!!
    Det er en herlig hunderase- gled deg masse masse!!
    Ønsker deg nydelig søndagskveld og herlig uke og snart kommer lilla vovven ♡♡♡
    Varm klem fra Lokki

    SvaraRadera
  12. Vilken liten goding! Inte dumt att få en ny familjemedlem kan jag tro! Kan bli lite besvärligar med trädgårdsarbete kanske, för här vill våra katter gärna vara med och det sprätts och grävs både här och där när jag håller på, verkar som om de vill göra som matte ;0)

    Fräckt med julrosen, tittade först snabbt och trodde då att det var näckrosor ;0)

    Ha det bra!
    Kristina

    SvaraRadera
  13. Å, grattis till nya familjemedlemmen! Det kommer att bli jättebra - och vilken sötnos sen! =)

    Själv har jag nyss blivit utan hund och har inte möjlighet att skaffa en ny valp för tillfället - så jag är ganska avis på er... ;)
    Ha det bra
    Kram Helen

    SvaraRadera
  14. Grattis till the doggi! Vi köpte vår hund för fyra år sen och har inte ångrat en enda sekund. Snacka om vän i vårt och tort!

    SvaraRadera
  15. Åh, en sån liten sötis!!! Och stiligt mörk är han!;)
    En sån måste man ju känna på.
    Den näckrosen var ju jättesnygg. Såg grodavkommorna när vi gick trädgårdsrunda hos dig, dotera och jag. Milia var mycket nyfiken på dom!
    Ha det gott!
    Kram
    Annsan

    SvaraRadera
  16. Hej goa Lydia!

    Åh men vilken sötnos, såå go!

    Underbar bild, och jag tyckte också det var näckrosor, hihi.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  17. Tack för din kommentar hos mig. Vilken söt hund du får.Visst är det härligt med djur.
    Trodde faktisk också att det var näckrosor. Underbart!
    Ha en bra vecka.
    Anje

    SvaraRadera
  18. Grattis med den nydelige hunden!
    Nå har du fått en venn for livet:)
    Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne

    SvaraRadera
  19. Vilken liten sötnos...man smälter när man ser kortet!!
    Jag kan förstå att ni knappt kan bärga er!

    Alla dessa vårtecken, det är sååå härligt!!!

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  20. Stort grattis till lilla hunden. Blev själv lycklig ägare till en svartvitbrun sheltie för snart två år sedan. Underbar ras! Nu ska jag titta in på hemsidan till butiken också. Här är så fint hos dig! Ha det gott, Charlotta

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails