måndag 21 mars 2011

Freak of Nature

Alltså....jag kan inte se mig mätt på mina
papegojtulpaner.
.
Visst är det lite Freak of Nature-varning
på dem?
Jag fyndade 21 st, de fyller köket med väldoft.
Formen på varje blomma är unik, för att inte
tala om färgerna...
Jag kan riktigt förnimma penseldragen,
man har tagit färgkluttar från alla de varma
färgerna plus lite grönt, blandat lite försiktigt
och sedan börjat måla varje kronblad
med unika färger...
ljuvligt!
Fast dessa är förstås på riktigt,
jag blir sugen på att ta fram
färgpaletten
och börja
måla.

7 kommentarer:

  1. Visst är de svulstiga och annorlunda och barocka men väldigt VACKRA! Färgskiftningarna är obetalbara, ser ut som eldsflammor...

    Bilden med den pistagegröna dörren, gatstenen och så tulpanerna ÄR fotokonst.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Så vakker tulipan!!
    Gleder meg til min kommer opp av jorden;)
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder, jag håller helt med dig om att man inte kan titta sig mätt på tulpaner. Ha en bra kväll hälsar Caroline

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är de vackra o lite "konstiga". Härliga färger!
    Hade i mitt land planterat vackert rosa-vit-gröna. De var så krusiga o oformliga, så jag visste inte vad jag skulle tycka om dem!
    - Kanske "ovanliga" var rätta beskrivningen...Men i fjol kom de endast upp som pyttisar, så de har nog gått hädan i år...?
    Vårliga hälsn Lena

    SvaraRadera
  5. Himlans vackra. Jag älskar när blommor är mer eller mindre grönstrimmiga. Verkligen ett fint fynd du gjort!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackra blommor och fint fotograferade! Den sista bilden skulle kunna vara en akvarell, du behöver ju inga penslar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Med rätt inspiration är allt möjligt! Måla på:)

    Pia Fries

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails