söndag 15 maj 2011

Tuppar på rymmen

Hejsan hoppsan vad tiden går fort nu,
tänk om man kunde bromsa upp den lite.
För några dagar sedan blommade både hägg
och syren...det blev ingen lång semster för
skomakaren.
.
Våra 2 tuppar rymde ut i trädgården igår,
de var inte helt lätta att få in i buren igen.
 Så gott det var att få gå och sprätta i trädgården,
tyvärr kan jag inte ha dem lösa då det finns för många
hungriga vilddjur nära.
 Finns det någon här som vill ha den ena tuppen?
Han är en Rhode Island Red Dvärg på ett år,
himla trevlig men en räcker för oss.
Nu ska dillpionen till att blomma, som jag
längtar. Hoppas nu bara att den klarar sig
i allt detta slagregn. Men den verkar vara
tuff, jag fick den ifjol och den har etablerat
sig väl...den är nog mest tacksam för regnet.
.
Ha en finfin vecka,

7 kommentarer:

  1. Vilka snygga tuppar du har!
    Kan man ha flera tuppar ihop utan att de slåss?
    Min dotter har precis skaffat höns och det är ju en del att lära om hur de sköts osv....

    Må gott.

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken läcker dillpion! Fina tuppar också men jag förstår att en räcker långt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så gärna jag hade sagt ja till tuppen, men det fubkar ju inte så länge jag pendlar... Fina är de!!

    SvaraRadera
  4. Så søte tuppar:)
    Jeg kunne godt tenkt meg en hane...men det blir litt for langt å reise helt til Sverige;)
    Nå skal vi lage hønsehus og da blir det høner, å hvor vi gleder oss:)
    For en fantastisk pion du har der, NYDELIG!!

    SvaraRadera
  5. Vilka busiga tuppar, å jättefina...
    Hoppas att du får hjälp med att hitta ett nytt bra hem.
    Vi har också vilda djur i närheten.
    Ha det bra
    Christina

    SvaraRadera
  6. Fina tuppar! Jag skulle gärna ha höns, men jag tror jag har för lite plats, grannarna har höns, trots att vi bor ganska centralt, så det går! /Katarina

    SvaraRadera
  7. Verkligen stiliga tuppar. Du får säker många som skulle vilja bli fosterföräldrar! Och så måste jag ju kommentera, jag också, dillpionen. Den är verkligen något alldeles extra.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails