måndag 27 juni 2011

Tacksamhet...

Just nu finns det mycket att vara tacksam över,
vädret är underbart och potatisen blommar! :o)

 Jag tog en rövare och grävde...det är alltid lika spännande
att se om de har hunnit gro till sig; lycka!!!
 Det är en högtid i vårt hem när fösta potatisen grävs upp,
firar det med krispigt vitt vin.
 Annars smyger jag mest i skuggan likt myran dessa varma dagar,
när jag inte rensar ogräs. Det har växt tokmycket nu när det är varmt OCH
har regnat mycket...

Nä, nu är potatisen snart klara...ska steka lite nyplockade
kantareller till. :o)
.
Vad gör ni i sommarvärmen?

6 kommentarer:

  1. Stämmer precis, har själv haft en underbar sommardag.
    Är du hemma tisdag 5 juli på eftermiddagen? Jag hittar inte din e-postadress.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, några potatiskok har det allt blivit den senaste veckan. Ätes med en rejäl klick smööör. Godis!

    Annars är det jobb för min del - men roligt jobb med trevliga uppdrag och kunder och solen skiner...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Kantareller minsann! Då får jag nog bestämt ta en sväng och titta till mina ställen imorgon.Eller så ligger jag kvar i utebädden med en god bok, några jordgubbar och flädersaft...

    SvaraRadera
  4. Underbart med färsk potatis- och den egna i synnerhet! Verkligen "tacksamhet" värd!;-)
    Uhm- skugga förutom vid ogräsrens... Gjort likadant idag!;-) (Målat i skuggan.) Men ack så skönt det är ändå att regn och kyla gett sig iväg... för ett tag i alla fall!;-)

    SvaraRadera
  5. Mina potatisar blommar också, men jag har inte vågat kika ännu....ja såå varm det var idag. Ha en skön sval kväll. Kram!

    SvaraRadera
  6. Även här har vi avsmakat de första potatisarna men snål som jag är gräver jag inte upp några plantor utan skattar försiktigt genom att treva lite under särskilt lovande exemplar.
    Håller mig i skuggan men jobbar på som vanligt i trädgården: rensar, vattnar, anlägger drivbänkar till kål- och salladsplantor som väntar på att få komma ut, jagar sniglar med sax och påse...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails