söndag 17 juli 2011

Visningsträdgård mm...

Idag har käre maken & jag varit och njutit av ännu en fantastisk trädgård.
Per & Ingemo Gylling i Glumslöv hade öppen trädgård via Land och den kunde
 vi ju bara inte missa att åka till.

Deras trädgård utsågs år 2005 till Sveriges vackraste av Drömhem &
Trädgård (tror jag det var) och det förstår jag så väl.


 Det är en väldigt lummig trädgård på ett välordnat & estetiskt 
tilltalande sätt, många spännande gångar av fin marktegel som alla 
leder till olika små rum.
Jag vill också ha det så där fint och ordnat i varje vrå... :o)

Efter Glumslöv var vi bara tvungna att åka till Helgas Hamnkrog i Ålabodarna 
och äta en skaldjurssoppa...ett måste varje år.

Som alltid sprudlar lusten att ta tag i den egna trädgården när jag varit
iväg och njutit av andras, så i kväll har jag rensat bort de asiatiska
bladgrönsakerna och sått nytt i våra sålådor.

Imorgon ska jag klippa ner halva trädgården, allt känns för stort,
hängigt och lätt överblommat (hmmm, lite som jag!) ;o)

Hörs,

10 kommentarer:

  1. Tack för titten! Jag klickade upp dina fina collage och satt och tittade och tittade och tittade :-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Så kul att hitta till din fina och trevliga blogg. Vackra och inspirerande bilder från både din och andras trädgårdar och bra tips på utflyktsmål. Det gillar jag och kommer gärna tillbaka hit!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Så härligt med ny inspiration - har sett trädgården på bilder och den ser fantastisk ut!
    Det låter som att du har det härligt och njuter av sommaren!
    Här regnar det kopiöst, så istället för att sätta upp staketet runt trädgården så sitter och jag och kollar runt lite på bloggar!
    Ha det gott och kram från Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  4. Jag har just tittat på bilder från deras trädgård i en tidning och säger som du; jag vill också ha det så där välordnat!Eller är det så att man städar lite extra inför besök?

    SvaraRadera
  5. Vilken fin dag ni hade. Den trädgården hade jag gärna besökt.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Ja, det är en fantastiskt fin trädgård, besökte den innan de fick utnämningen. Kul att återse genom din bilder:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilken trädgård!!! Förstår att du blev inspirerad.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hejsan Lydia!

    Vilken vacker trädgård! Drömhem&Trädgård har höga krav innan de utnämner en trädgård till årets vackraste. Den skulle jag så gärna också vilja se./Anja

    SvaraRadera
  9. Fantasiska bilder från en vacker trädgård. Har ju sett den på bild i reportage men det är så klart inget mot live-versionen. Förstår att du är laddad med energi i den egna haven efter en sådan runda.
    Då kan du ju tänka vad som rör sig i mitt hoede efter att ha varit i trädgårdsbutiken En liten bit av Medelhavet, som vi hittade i Hammenhög. Vita murar, lavendel, pergola,..... MMMMM! Bara så himla ljuvligt. Vi har att ta tag i!!!
    Ha det gott, vännen!
    Kram
    Annsan

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg! Jag hittade just hit!
    Även om det käns lite svårt är det dags att klippa ner och så nytt så här års. Med viss sorg rev jag jättelika sockerärtsplantor igår. De började se skräpiga ut, skuggade för mycket OCH jag behöver platsen för asiater och en ny omgång dill.
    Många hälsningar från fröken Dill

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails