lördag 25 augusti 2012

En God Morgon


Det har sina fördelar att vara uppe
med tuppen...vissa morgnar är helt
magiska & idag är en sådan.

Trädgården ligger fortfarande i dis,
luften är klar & tuppen gal. Jag
går in i växthuset & råkar väcka alla
kattungarna, släpper ut hönsen &
passar på att fånga några ögonblick med
kameran.



Mina fina höns...silkeshönsen är så
fina, men speciellt tuppen är så stygg
mot Sara...hon får alltid gå
för sig själv eller ibland när hon kan
sno åt sig lite tid med de andra Kochin-
hönsen...vet inte vad jag ska göra...
funderar på att göra mig av med 
silkeshönsen & bara ha dvärgkochins...
de är i alla fall trevliga & sällskapliga.


Minns inte om jag visat vår ena canna.
Vi har ganska många och hade bestämt
att nu räcker det, vi ska inte ha fler.
Och vad hittar jag om inte en dööösnygg
canna på Bilka av alla ställen i Danmark.
Ja, det kunde inte hjälpas...sortimentet fick
utökas lite till. 


Både blad & blommor är tvåfärgade,
den lyser verkligen upp sin hörna
i trädgården.

Nu ska jag ut & städa i stora växthuset,
imorgon blir det fotokurs där ute...
ska bli sååå kul!

Fler som ska ut i trädgården idag?

7 kommentarer:

  1. En härlig morgon hos dig. Vilka gulliga höns och den kannan var läcker.Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Nä idag blev det ingen trädgård - inte här hemma iallafall. Grannen övertalade mig att jag behövde ett besök på Sofiero. Så det fick det bli! ;)
    Ser också fram emot morgondagen, ska bli så spännande att lära sig en massa nyttiga saker.
    Förstår verkligen att du inte kunde motstå den vackra blomman.
    Ses snart!
    kram

    SvaraRadera
  3. I dag ska jag ligga med en katt i knät, lyssna från sus i kakelugnen och vattendrippelidropp utifrån. Och nypa en väninnas bebis i låren (om de bara ville vakna snart). Inte så dumt det heller. :-)

    SvaraRadera
  4. Synd att fota kursen är långt bort för mig!Skulle vilja! Tycker dina höns är fina,
    även om tuppen är dum ;)Åsa

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med morgnar som din!
    Önskar att jag befann mig på närmare håll, fotokursen låter väldigt rolig!
    Ha det så trevligt!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  6. Gode billeder.
    Hvor er dine silkehøns fine.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails