onsdag 24 april 2013

trädgårdsdrama

Nu är det spännande att gå i trädgården,
varje dag har det hänt något nytt när jag
skyndar ut efter jobbet.

Här utmanar de röda hottentottarna de blå
klockorna... det utspelas spännande drama varje dag!


Inne i blomrummet är det trångt nu,
mååånga sådder ska gro till sig & sen
ska de skolas upp i egna krukor...
en platsekvation som inte går ihop ~ alls!


Chiliplantorna växer fint, satte lite
luktärter häromdagen, ett frö i varje
kruka... har lagt 2 andra sorter i blöt,
de ska sås i vars en kruka till helgen ~
sånt tar plats!!!


Potatisen Anya har grott & ska i jorden
till helgen, det är knappt man hinner jobba
så här mitt i vårbruket! ;o)


Till helgen ska jag ha grannfruarna på
spelkväll, brukar bli livat ~ längtar!

Fler här som är tidsoptimister? ;oD

Kram 

7 kommentarer:

  1. Ja snacka om! Får väl snart införskaffa pannlampa så man kan utnyttja fler av dygnets timmar. Jag avlastar gärna dig från plantor du vet. Var ju inte hemma när chillisarna behövde komma i jorden så såna godingar saknar jag.
    Låter som ni får en härlig kväll du o fruarna ;)!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kom & avlasta mig lite är du snäll! ;o)
      Ja, fruaftonar är kul... & det står mycket ära & prestige på spel! ;oDDD
      Kramiz,

      L

      Radera
  2. Vilken underbart drama du bjuder på! Visst är man en tids- och platsoptimist ut i fingerspetsarna. Fast igår var det ljust till halv tio. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack & lov för det tilltagande ljuset ~ det hjälper på pressat schema & humöret! :oD

      Radera
  3. Fnissar igenkännande åt det där med platsekvation som inte går ihop. Eftersom jag inte har något så lyxigt som ett blomrum så är vardagsrummet och köksbordet fullkomligt belamrade. Men visst är det härligt med växtvilligheten.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, även här är vardagsrum, badrum m fl helt belamrade... tur man har en helt otroligt förstående man! ;oD

      Kram Lydia

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails