torsdag 21 november 2013

Rose in November

New Dawn

I ett par veckor har vi nu kunna njuta av
denna guppande ros utanför vårt
vardagsrumsfönster.

visst är det väl fantastiskt att den orkar
blomma vidare, vi hade frost härom natten
men inget tycks beröra den.


Inte ofta blir jag så glad över att vi var
slarviga med uppbindningen i somras,
denna ros kikar glatt in genom vårt
fönster & blåser det knackar den lätt
på fönstret & vill nog komma in i 
stugvärmen.

Annars har vi inte så mycket som blommar
i trädgården nu... tankarna går istället till
kommande säsong & vad vi ska satsa på då.

Än har jag inte beställt några fröer, men det dröjer
nog inte så länge till... det kliar lite i fingrarna 
redan. Har ni kunnat hålla er från katalogerna? ;)


11 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt att kunna njuta av blomning när det nästan är vinter!

    Att dessutom ha den precis i blickfånget är ju extra härligt.
    Önskar frosten dröjer lite till!!!!!
    Ha en skön helg :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns nästan som om den förstår att vi behöver lite peppning i detta ruggiga vädret.
      ha en riktigt fin helg du med,
      kraaam L

      Radera
  2. Finns det nåt tacksammare än en ros!? Att plantera rosor ger så mycket tillbaka, det ser vi än en gång här!
    Lyckliga är vi som äger en ros!
    kram lena

    SvaraRadera
  3. Härligt med en så vackert blommande "guppare" utanför fönstret!
    Ja åh vad jag ser fram emot nästa säsong!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa säsong ja... vad ska vi hitta på då Nina! ;)

      ✿ L

      Radera
  4. Svar
    1. Det var så lite, hoppas krukorna går åt som smör i Sahara! ;)

      Radera
    2. Det tror jag att de gör!!!!! :D

      Radera
    3. Det tror jag att de gör!!!!! :D

      Radera
    4. Det tror jag att de gör!!!!! :D

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails