fredag 18 juli 2014

Nya tag, ny blogg

Heeejsan! 

Long time no see! 
Ja, det var länge sedan men nu är jag
tillbaka i bloggvärlden igen. Jag
har bestämt mig för att börja blogga
på min andra blogg & hoppas så
att ni vill följa med mig dit:

http://tradgardsdrommar.blogspot.se/

Vi kör dubbelt, både här & på 
Trädgårdsdrömmar nu i början! ;)


TRÄDGÅRDSDRÖMMAR

Här kommer jag att berätta om & visa bilder
från vår butik Trädgårdsdrömmar.

Butiken finns i byn Krika utanför Klippan
& håller öppet fredagar & lördagar. 
Här hittar du perenner, träd & buskar
samt säsongens vackra blommor för
krukor & kärl.

Efter en tur till Grönttorvet i Köpenhamn i veckan
är här fullt med vackra & spännande växter;
bl a den läckra 
Rudbeckia 'Butterfly Kisses'.



Som namnet avslöjar älskas Butterfly Kisses även av
fjärilar & andra insekter. Det är en låg & kompakt
rudbeckia, mycket blomvillig & ny på marknaden.
Rudbeckian vill stå soligt i en väldränerad humusrik
jord. Den blommar i juli-september & passar 
utmärkt till snitt & att torka.




Ha en fortsatt fin helg,

Lydia

6 kommentarer:

  1. die blumen sind wunderschön!!! alles liebe von angie aus dem verschwitzten norden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank You so much Angie, hope You will visit my new blog
      http://tradgardsdrommar.blogspot.se/

      Radera
  2. Ska bli spännande att följa dej! Här hos mej i Wales regnar det idag och det blir att vara inomhus. Vill ut i min trädgård,men det får vänta. Hoppas det är bättre väder i Sverige. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att få en hälsning från Wales! Jo, här är varmt... nästan hett idag! :D
      Hoppas du har lust att besöka min nya blogg där jag i fortsättningen kommer att blogga:
      http://tradgardsdrommar.blogspot.se/
      Kram ~Lydia

      Radera
  3. Hej Lydia !
    Superfin Rudbeckia - den måste jag bara ha i trädgården. Den vanliga solhatten är annars min favorit !
    Följer gärna med dig till den nya bloggen - kul att du bloggar igen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder o ljuvliga växter! Man vill ha, håller med om rudbeckian så fin. Kattungar va mysigt!
    Kul att kika in här, första gången!

    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails