onsdag 28 oktober 2009

Sakta dalar de...

Hejsan!
Är det bara vi som ibland har lite
bråttom på morgonen?
Igår var en sådan morgon och när jag småsprang
till bilen, blev jag tvungen att stanna till och bara
njuta några sekunder.
På vår infart, nedanför vår mycket höga syrenhäck,
låg en massa löv som fallit av buskarna.
De låg så vackert...solen sken (faktiskt!) och
alla bladskaften pekade upp mot skyn, som för
att sträcka sig mot de sista solstrålarna.
Hur som helst, det fanns ju inte tid att springa in
efter kameran och fånga den magiska stunden,
så idag har jag iallafall förevigat bilden, dock utan
de ljuva solstrålarna. Ni får föreställa er alla
bladskaften vackert blänkande i solskenet.


Något annat som också har dalat (ok, snarare fallit) till
marken är våra hasselnötter. Vi brukar äta några tidigt
på säsonen då vi passerar någon av buskarna, men sedan
låter vi de flesta sitta kvar. Ekorrarna måste ju ha lite
vinterföda, de med.




Jag är ledig i 5 hela dagar och det känns så himla skönt,
morgonpromenader i trädgården med tekoppen och kameran...
kan knappast bli bättre! :o)

Hoppas ni också njuter av höstens prakt,

kram


4 kommentarer:

  1. Det ser ganska lustigt ut med bladskaften i vädret sådär =) Jag njuter av de soliga dagarna och naturligtvis av höstfärgerna, varesig hösten eller vintern tillhör mina favoriter tyvärr. Hoppas du njuter ordentligt av dina lediga dagar / gittan

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt att vara ledig i fem dagar! Låter kanon. Ja, det är väl möjligtvis när solen skiner på dem och på dina foton som blöta höstlöv blir vacker för mig.;)

    Ha en superkväll nu Lydiagumman!
    kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Bladen bildar ett fint färgcollage.
    Fint väder är vi inte så bortskämda med den senaste veckan så idag när solen kom fram så var det som att leva på nytt. Verkligen uppiggande.
    Hoppas att det fina vädret håller i sig över Allhelgona helgen.
    Och jag hoppas att du hinner njuta nu när du har några dagar ledigt.

    Ha en fin kväll
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Vad kul det ser ut att skaften vänder sig mot himlen :)
    Det låter jätteskönt med fem lediga dagar, hoppas du får fint väder!
    Må så gott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails