söndag 27 februari 2011

dagens sådd

Oj, vad det kliar i fingarna...sådde lite fler fröer idag.
Ser framför allt fram emot den vita klockrankan efter att
ha sett sådana blomma helt fantastiskt överdådigt hos
Mandelmanns i somras...måste bara komma ihåg att vattna
mina med gödning, är lite slarvig med det...hoppas det kan
bli ett par plantor till Trädgårdsdrömmar också.

Här hemma går det åt extra mycket glass och gräddbullar så här
års, det är främst byttorna jag är ute efter. ;o)
Se så bra mina chilifröer har grott, dessa kommer från en
härlig vitbrokbladig sort jag föll för på Zetas...får väl se om
det variegerade håller i sig.

Mmmm, krispigt & härligt att se på...

Jag hade turen att vinna en entrébiljett till Skånska
Trädgårdar hos Annika, den kom i ett tjusigt naturkuvert som pryds
med det egna frimärket, sååå häftigt!
Det lutar åt att jag åker dit på lördag, finns det fler som ska dit
då?

12 kommentarer:

  1. Vad kul att få vinna, Grattis!
    Visst är det en härlig tid med alla dessa frösådder? Sen känner man sig väldigt rik då man kan välja och vraka bland plantorna inför sommarens planteringar.
    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Va kul med skånska trädgårdar! Lova att ta många bilder! :)
    Jag har också sått klockranka i år men inte en endaste av fröna vill gro... kommer du på något bra tips så får du gärna skicka dem vidare. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du kommer på lördag.
    Toppen kul att det var du som vann.
    Ja snarat finns frimärket inte att köpa längre så vill man ha just det så får man köpa det nu.
    Blir alltid lite generad när folk visar.
    Ha det gott min vän
    Annika

    SvaraRadera
  4. Grattis till biljetten! ja, då får vi se hur årets upplaga av mässan kommer att bli. 16 000 kvm tält...spännande

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten. Hoppas det blir en fin mässa, och jag ser fram emot rapporter om det skulle vara så att jag inte lyckas ta mig dit.
    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten! Hoppas du får en kanondag. Känner igen det där med köpen för att få fler sålådor... Har inte testat gräddbulleförpackningen, så det måste jag göra i veckan. Vad bra med en giltig anledning att smälla i sig dylika läckerheter!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  7. Hej Lydia!

    Jodå, här får man också offra sig lite extra för de små fröernas skull, hihi;-))
    Grattis till biljetten, önskar jag kunde komma jag med! Man är så sugen på att komma igång med våren nu... Fast vi får ju vår första mässa, bara en vecka senare och numera är det ju ljust nästan till middagstid:-)
    Kram H.

    SvaraRadera
  8. ...och nu glömde jag ju skriva att "det är jag med" angående de små krukorna:-)

    SvaraRadera
  9. Japp- om allt ordnar sig efter tabletterna så.....!;-)
    Gott se dig här på vår sida klotet igen!;-) Förstår att ni har haft det hääääärligt!

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten, Lydia! Jag såg annonensen om mässan, Pia och jag tycker det är för dyrt.... och hårt med asfalt. Jag åker till Baskemölla istället. Kram

    SvaraRadera
  11. Då måste vi träffas innan öppningsdax! Pia &Anna

    SvaraRadera
  12. Längtar efter att få påta i trädgården.Kommer till din butik längre fram i vår och handlar.Ha en go helg.
    Lotta

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails