fredag 25 februari 2011

lite mer mmmm i livet...

Vi har varit iväg en vecka på Gran Canaria och tankat energi.
Det är helt otroligt vad sol och värme kan göra för hälsan,
det känns lite som att vakna efter en låååång vintervila.
hamnen i Puerto Mogán
Vi har vandrat mycket i bergen och det känns så gott
i benen.
Jag älskar doften av hamn & hav,
undrar om det kan härledas till mina rötter på
Färöarna...


Eftermiddagsvila på balkongen.

Innan vi åkte iväg sådde jag en hel del chilifröer,
och de har grott så fint medan vi var borta.
Härligt att komma hem till lite vår, om än bara
i fönsterkarmen. :o)
.
Varma vindar till er


11 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Och fulltankad med värme. sol och energi...

    Ha en skön helg,

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt! Riktigt känner livsandarna vakna bara jag ser bilderna. Det kan verkligen behövas.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tack för lite värme det behövdes minsann.Förstår att du har haft de bra.
    Ses snart min vän.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Underbart med lite sol och värme. Det känns verkligen som att det skulle behövas nu efter en sådan här lång vinter.
    Härligt att komma hem och det spirar bland det som du sått.
    Kram och ha en fin helg
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  5. du har inte missat nå´t här hemma, bara kyla o elände..

    SvaraRadera
  6. Låter och ser underbart ut, här har det bara varit KALLT! ha en fin helg/Sophia

    SvaraRadera
  7. Åh så härligt, nu blev jag riktigt avundsjuk!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Såg att du lagt till dig som följare hos mig - vad glad jag blev!

    Kram Anna vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Ja, visst behöver man den där solkicken! Och att få"komma bor" ett tag från denna eviga vinter.
    Vi älskar Puerto Mogan, men har inte bott där. Underbart vackert! Alla gränderna med alla blommor, båthamnen naturligtvis...
    Kram Lenas trädgård

    SvaraRadera
  10. Åhhh suck, vilken längtan du väckte hos mig nu. Får nöja mig med att drömma mig bort genom dina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, så härligt det låter med semester i varmare land!!! Nu ska jag surfa runt hos dig en stund och drömma vackra trädgårds drömmar.

    Allt gott!

    Mari

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails