söndag 13 oktober 2013

myrtus microphylla and a rabbit

Idag har vi fått ett välbehövligt regn
& därför har det blivit en del fixat
i växthuset...
även det välbehövligt! ;oD

Vissa blommor är verkligen på
topp nu, bl a våra myrtenträd.


De är översållade av blommor
& jag bara toknjuter!

Har haft en liten medarbetare i
växthuset idag:

Hon gillar att skutta runt där &
hålla mig sällskap & det är jag tacksam
för... sötare sällskap får man leta efter.

Jag har lyckats få in alla pelargoner
nu, det är väl lite för optimistiskt att
hoppas på att denna varma härliga
höst håller i sig hur länge som helst...
men jag är jätteglad för varje dag solen 
skiner & man hinner lite till i 
trädgården.

Varma hösthälsningar,

7 kommentarer:

  1. Så vackert med blommande Myrten! Och lilla söta "hjälpredan" måste vara trevlig att ha skuttande runt sig!;-)
    Härliga dagar har vi verkligen haft. Men jag misstänker också att de inte blir så många fler.(..... lika fina....).....
    Vi får väl njuta bilderna från sommaren och den långa hösten och på så vis ta oss igenom "eländesperioden"?!?!;-)
    Kram från Nina ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller tummarna för liiite mer finväder... har förstås mer kvar att göra både i trädgården & i Drömmarna!

      &hearts,

      L

      Radera
  2. Har inte ni haft frost?
    Här var det nästan en veckas nollgradigt som skrämde fram hösten lite väl tidigt. Men varmt och skönt är det sedan ett tag. Åska och ösregn i kväll.
    När jag stängde hönshuset ikväll så satt det två grodor inne! och tittade på ösregnet. De hoppade ut när jag stängde men jag hann tänka att de var så söta där de satt.
    Fantastisk med blommande myrten - det har jag aldrig lyckats med.
    Och sist men sötast - sällskapet i växthuset -.bedårande!
    Vi ses!
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå Malin, vi hade också frostnätter... men de känns så avlägsna på nåt vis. Grodor ja, de är verkligen på hugget nu... man får se upp när man går på vägen på kvällen. Tur jag har pannlampa på hundpromenaderna, grodorna far hit & dit & det gäller att se var man sätter fötterna. Har ni era höns frigående i trädgården? Vi har det fast under uppsikt, Peps vaktar dem.
      Jaaa, vi ses!!!

      Kram Lydia

      Radera
  3. Å,så vackert med blommande Myrten
    tänk vad mycket fint man kan ha när man har ett växthus"suck"
    vilken gullig liten medhjälpare
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Maggan, den där lilla medhjälparen är nog den sötaste jag haft på länge... & hon håller igång också, inga lata stunder där inte! :)

      Kram Lydia

      Radera
  4. love your blog and your Bunny....Greetings from the USA..Christine visiting from Little Brags
    I think you might get a kick out of seeing the pictures I took with our Bunny....
    http://littlebrags.blogspot.com/2014/04/serious-cuteness-alert-real-easter-bunny.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails