måndag 4 januari 2010

fin vän & utrensning

Rikedom...är det mycket pengar på
banken... eller är det när man känner att
man omger sig med människor som har
varma hjärtan och som bryr sig?
Får jag välja så blir det det senare! :o)
Söta rara Ann (Anns Gröna) tittade
in som hastigast innan jul på en liten
glögg och se vad hon hade tillverkat;
5 st helt olika ljuvliga hjärtan! :o)

De fick förstås pryda min ormhasselgren och
visst kan de väl hänga kvar även efter jul??? :o)



Jag har läääänge behövt rensa ut lite...nä,
MYCKET bland mina saker. Jag är en snudd
på obotlig sakletare. Dessutom har jag lite
svårt för att göra mig av med mina saker, vilket
förstås förr eller senare leder till att huset håller
på att svämma över av saker.

Därför har jag gått med i en
Rensa i röran-utmaning hos
Ulrika Gabriel Inspiratör
Se här, jag kan stolt meddela att
jag rensat bort 10 påsar med böcker
som vi läst för evigheter sedan och aldrig
kommer att läsa igen, alltså var de bara
hyllvärmare & dammsamlare.
Nu har jag 3 tomma hyllor som jag kan
fylla med nya saker! ;o)))
Bevis:




Men för att det inte ska bli för städat
och tomt har jag skapat lite också,
här ett hortensiahjärta som får
pryda vår härligt shabbiga dörr!

Imorgon ska vi måla dotterns rum
vitt & svart...där behövs förresten
också rensas, kul! :o)


10 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!! Visst är det en skön känsla att liksom skapa rymd i sin tillvaro :-D!
    Underbart hjärta du han med att göra också, och dörren var så vacker.

    SvaraRadera
  2. Hej Lydia!
    Ja du Ann har ett stort hjärta och dessutom kan hon allt verkar det som.
    Kul och rensa ut tror att jag också skulle behöva det.
    Bra med litet hus det blir fort fullt så man måste hålla ordning liksom.
    Jag behöver fler låder och skåp.
    Vilken fin dörr..
    Ha det gott så hörs vi
    Annika
    ps mistelfröna är torra nu

    SvaraRadera
  3. Ja du, det där med rensning i bokhyllorna skulle jag också göra.
    Bokstäverna till namnet på keksen hittade jag innan jul i Tyskland hos Tchibo -> Kaffebutiker som även säljer allt annat mellan himmel och jord :o)
    Så fina hjärtan du fick av din vän.
    Må gott. Kram Petra B.

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, tjejen! Du har smittat mig, har också fixat i ett par skåp. Och det kändes verkligen bra när det var gjort!!! Får väl avverka några då och då så det blir gjort.
    När jag och loppan röjde i ett av tygskåpen hittade jag en skatt...du får se sen!! HIHIHI!!! Jag blev så glad och tjoade, så loppan blev lika glad hon, och tjoade lika högt! ;O
    Tack för dina goa ord - förgyllde min dag, ja, hela veckan faktiskt!
    Ses och hörs!
    Kram
    Annsan

    SvaraRadera
  5. Lydia.., det är minsann en befrielse efter man rensat:)
    Jag har ju oxå dom problemen.., mycket saker och en hel del har jag inte hjärta att slänga!
    Det kan ju faktiskt komma till användning någon gång ju:)

    Din hortensia krans blev jag förälskad i och dörren den hänger på då:):):)

    Japp.., goda vänner är väl det som gör en lyckligast, jag tror en massa stålar på banken bara stressar en och känns besvärligt!
    Eller..., lika mycket utav båda hade kanske känns bra, ja, vad vet jag?!?!?
    Jag är glad för mina vänner, dom är visserligen få..., men riktiga vänner:)

    Nu hoppas det i säng...
    Sussa gott vännen
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Att rensa är nödvändigt emellanåt. Böckerna däremot håller jag "heliga" så i bokhyllan rensas det aldrig! Här ska också ske en renovering av dotterns rum men först får hon nog ta ett rejält röjartag inne hos sig. Svart och vitt verkar poppis (igen). Ha en fin vecka / gittan

    SvaraRadera
  7. Gulliga Ann minsann! Och vad skönt att rensa. Det är så härligt efteråt! Gillar din dörr!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  8. Rensa ut är härligt! Skänka bort grejor man inte vill ha till någon annan ger mest tillfredställelse tycker jag. Mitt/Ditt skräp blir någon annans guld/diamant. Fortsätt rensa och släpp fram nya energier!
    En skön trettondagsafton önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. Ja det är bra med utrensningar. Vad duktig du har varit!
    Tro det eller ej men man samlar ju på sig prylar som man sen aldrig använder igen...och då är det ju roligt att få plats med lite nytt!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  10. Så söta hjärtan.
    ha en bra trettondagsafton!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails