fredag 22 januari 2010

magnolia och hjärta

Nu har jag gjort något tokigt igen och jag
skyller glatt på min vårlängtan;
jag har klippt grenar av magnolia &
driver dem inomhus...allt för att få
lite vårfägring NU! :o)
Idag är väntans tid, snart, snart...
hatten av för magnolior.

Ok, man ska ju helst klippa magnolia i JAS-
månaderna, d v s juli, augusti & september,
men kunde inte hejda mig...hoppas trädet
frölåter mig!
Jag har en passion för gamla tyger och
spetsar och försöker återanvända dem
i allt möjligt skapande.
Här jag har skapat ett hjärta av återvunnit
material, från gamla spetsar till knappar
och vacker brosch.
Hjärtat kommer att säljas i butiken till våren,
men är det någon som är intresserad redan
nu går det bra, lämna en kommentar bara.
Pris: 290 kr inkl frakt.
storlek: ca 20 x 40 cm,
handvirkad
upphängningsspets ca 70 cm.
Nedre delen, vackra detaljer...


Fyllningen är delvis av hemmaodlad

lavendel, för doftens skull.


Spetsen är ett fantastiskt hantverk.

Baksidan:

kul detalj...

Nu ska jag gå och fixa till några semlor,
väntar trevligt besök strax!
Ha en fin helg,

11 kommentarer:

  1. Nämen Lydia.., vilka underbara hjärta du har skapat och så pricken över i:et..., dom doftar lavendel:):)!!!!
    Dom kommer att gå åt som smör i solsken...

    Magnolierna längtar du tydligen efter Lydia:):)
    Snart, alldeles snart kommer dom att blomma även ute, det du!!!

    Ha en skön helg och ta väl hand om dig.
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Ja er det ikke hyggelig å "prøvesmake" våren litt ❥
    Og så flink du er!
    Nydelig laget hjerte, og så med duft av lavendel! Herlig, å så herlig!
    Ønsker deg en nydelig helg ❥
    Klem Lokki

    SvaraRadera
  3. Åhhhh.... ja... till både vårlängtan och allra sötaste hjärtat :) tror de kommer ha strykande åtgång :)

    Jag städade i gömmorna nu när jag var hemma med snuvan och hittade en påse, med massa spets och min farmors mammelucker! Hade jag alldeles glömt av.... nu är de tvättade och hänger på galge och med inspiration av ditt söta hjärta, får det bli symaskinen i helgen. :) Ha en skön helg, 8`)

    SvaraRadera
  4. Hej Lydia!!! ÅÅÅÅ, Magnolia...så uuunderbart...och vilken bild...vill ha vår , NU!!!! Gud så fint hjärta du gjort också..otroligt fint!!!

    Ha en riktigt fin helg, vännen!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Den som hade en magnolia i trädgården att klippa av :) men hos oss är det för kallt på vintern för en sån, trist. Varför är det så att man skulle vilja ha sånt i sin trädgård som inte alls klarar vintrarna här?!
    Fint spetshjärta du gjort.
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  6. Hej Lydia, vilket hjärta !
    Hoppas att du har mycket tyg och spetsduk kvar för att den vill jag ha. Så skicklig du ha varit, hjärtat ser fantastiskt ut och så detaljrikt, och din signatur på baksidan hääääärligt.
    Ska nosa i din butik nu och se hur jag få tag i hjärtat innan nån annan hinner före ;O)
    Kramen, Petra B.

    SvaraRadera
  7. Oj vilket fint hjärta, jättevackert!
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  8. Magnolian är ju så ljuvlig! Hoppas du har en stor buske:) Min är så liten så jag skulle inte våga röra den nu under vintern. Egentligen trivs den väl inte så bra här i växtzon 4 men min lever fortfarande.
    Vilket fint hjärta du gjort! Vad du är duktig!
    Ha en skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Jag tror nästan att magnoliaknoppar är de mest sensuella knoppar som finns. Otroligt vad man blir glad när man ser dem på väg att slå ut som du visar.

    Jag sydde också lavendelkuddar i veckan som
    gick. :-)
    /IET

    SvaraRadera
  10. Tänk att ibland gör man saker fast det kanske inte är riktigt, exakt rätt. men det kan kännas rätt just då;)
    Underbara hjärtan!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  11. Åh vilka vackara bilder. Vill också ha en magnolia, men bor i zon 5 så det är svårt att få dem att trivas.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails