måndag 22 november 2010

Blomsterkurs hos Jenny Strandh

Igår var jag på ännu en härlig blomsterkurs
på Strandhs Blomserskola i Oxie.
.
Igår började vi med att göra stora hjärtan av
bonsaitråd. Vi dekorerade dem med mycket
julkänsla, min blev STOOOR och något ostyrlig,
men den hänger så vackert i fönstret nu.

bild på några av alla våra alster
Sedan tillverkade vi Harry Potter-träd. Himla kul att se
hur olika alla blev trots att vi fick samma demonstration
och utgick från samma material.


ja, de ska vara lite knökiga & Hogwartsaktiga...

Jenny visar hur man binder en bukett,
fy f-n så ont jag har i fingrarna idag av alla
stick jag lyckades få! ;o)

ha, jag ser nästan nöjd ut!

Japp, jag är verkligen nöjd. Har aldrig riktigt satt ihop
en bukett så här förut och jag ÄR nöjd.
Kursen var kanonbra, återigen lärde jag mig gott om
tips och metoder.
Nu är det bara till och praktisera det vi lärt oss,
övning ger som bekant färdighet! :o)
.
Det var mörkt när vi kom hem igår och även idag när
jag kom hem från jobbet så jag har inte tagit några
bilder här hemma än. Imorgon är det förhoppningsvis
fortfarande lite ljust ute och då ska jag fota alla fina alster.
.
Tills dess; ha det bäst!


11 kommentarer:

  1. Halloj din sköning! Men gud vad du är duktig! Vilken bukett och vilka hjärtan och åh vad jag skulle vilja ha alla Harry Potter träden. Varför heter det Harry Potter träd kom jag på att jag undrar nu. Eller läste jag fel?

    Kram och kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Gud vad skoj det måste vara! Buketten blev jättefin! Jag får nog kolla upp om/när det finns fler kurser att gå för du har fått mig ruskigt sugen på en blomsterkurs =)
    Ser fram emot fler bilder / gittan

    SvaraRadera
  3. Skitsnygg bukett ju!!! Gissar jag det stacks ja, med det innehållet. Ska kapa lite i vår tuja intresserad av lite dekmtrl???
    Verkligen vackra saker ni gjorde, och som du säger, att lära sig alla teknikerna är det allra bästa med sådana kurser.
    Hörs!
    Kram
    Annsan

    SvaraRadera
  4. Mäkta imponerad, både komponering och bindning är fantastiskt vackert. Det ser inte lätt ut men det snöar kanske hos dig så om du har lediga stunder så ger "övning färdighet"
    Njuter av dina bilder gör Siv

    SvaraRadera
  5. Ja, det var en fantastisk bukett du gjort!!! Så roligt ni måste ha på den kursen:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Men så kul! Där skulle man ju gå en kurs. Så fin bukett du gjorde!

    SvaraRadera
  7. Fin bukett! Hur gör man med echeverian, den har väl ingen stjälk? Harry potter-träden var ju jättefina! /Katarina

    SvaraRadera
  8. ojojoj vad du är duktig man finner inte ord . Hoppas du får binda många buketter i din fina butik . kramis vonna

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bukett du har gjort! Jag har också gått på kurs..kransbindarkurs! Så kul och roligt när man gjort den själv!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  10. Oj! Du ska alltid vara värst!!;-)
    Underbara arr!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bukett.
    Min Mamma och jag skulle på -60talet fara på en sådan kurs till Boden, men min Pappa blev "dålig" så resan inställdes.Han simulerade sig sjuk, för vi skulle åka och lämna honom ensam kvar.Mamma var så duktig med att arrangera alla blomster-uppsättningar på hotellet,så hon kunde hållit en kurs själv.Det har förändrat väldigt mycket sedan dess.Utvecklingen går framåt.

    Kram Mi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails