måndag 15 november 2010

bord i höstens alla färger

Bara ett litet livstecken härifrån.
Vill passa på att visa hur jag piffade upp mitt nya
bord ute i Trädgårdsdrömmar innan hösten är ett
minne blott.
Jag har alltså pallat upp ett gammalt fönster med lecablock
och dekorerat det med löv i höstens alla ljuvliga färger.
Ovanpå fönstret har jag för säkerhets skull lagt en glasskiva
med rundade hörn så att vi kan ha saker på bordet utan att
smårutorna spricker.

Till fönstret hör en liten historia:
Jag såg 2 st fönster hos en glasmästare 1,5 mil härfrån och fick dem
gratis, de skulle ändå slängas.
När Ann såg dem kände hon genast igen dem, de härstammar
från vår egen lilla byskola där de bytats ut mot nya.
De har alltså nästan kommit hem igen och cirkeln är sluten,
återvinning på högsta nivå! :o)
.
Ha det så fint i veckan,
varmkram

15 kommentarer:

  1. Sån återvinning gillar jeg!
    Och du - inte ska du känna så, vovsingen ger väl dig energi...eller?
    Hörs?!?
    Kram
    Annsan

    SvaraRadera
  2. Så klurigt o vackert!
    Här är alla löv bortblåsta o ligger bruna till förmultning överallt...
    Lena

    SvaraRadera
  3. Det var bra återvinning, inte kan man kasta så fina fönster! :)

    SvaraRadera
  4. Kreativt och väldigt fint! Gillar återvinning, har ett gäng gamla fönster i olika uthus, måste göra något med dem...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Sååå kreativt och vackert ... och så har fönstren nästan letat sig ända hem !
    Ha det så gott!
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Vad du är påhittig:)
    Tack för fin inspiration!
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Jättefint! och härliga färger i löven :) Du är finurlig du :))

    Ha det gott, :)

    SvaraRadera
  8. Men mycket smart Lydia! Och så himla vackert. Du är en påhittig brud du minsann.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  9. Vackert med glasen och löven! Återvinning är bar och extra kul när saker har en historia, kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk idé och dessutom riktigt nostalgisk! Det är nog ett av de vackraste bord jag sett...så kreativ du är.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  11. Så kreativt av dig! Visst känns det väldigt bra med återvinning :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  12. Så kreativt og vakkert!!
    Elsker slike gamle vindu, dette var smart:)
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  13. Men sååå vackert bord du gjort!!! Helt underbart med löven där på glasrutan..... Tänker direkt att man kan ju ha lite av varje där.... ;-) Du är bara för påhittig!!!! Riktigt smart..... Den idén kommer jag skriva upp på min 'bra idéer-lista'.....

    Tack för inspirationen!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  14. Nu var det jag som blev varm om hjärtat och de fantasier som utlöstes av Din lilla berättelse. Blev verkligen glad av hur slumpen förde dessa historia fyllda fönster i Din omsorg. Om Dessa fönster kunde berätta. Det räcker långt tycker jag, med att tänka att Du och Ann som barn kanske tittat ut genom dem och de har "tittat tillbaka". Har märkt med åldrandet att barndomsminnen, påminnelser från då och saker som t ex de här fönstren fått en annan och djupare betydelse för mig. Vad det beror på bryr jag mig inte om, det räcker bra att få uppleva och tycka om känslan det ger. Tack för de fina orden på Maritas blogg. Jag tänker såhär;Den som kan se, formulera och beskriva vad Du gör bär också på det själv, vackert ! Vacker är också Din blogg såväl som att Du är en fyndig tjej.

    Allt det bästa/Hans

    SvaraRadera
  15. Hej Lydia! Kul att du kikade in. :) Håller med. "Blogglandia" är ett häligt tillhåll... :)
    Jättefina fönster!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails