fredag 19 november 2010

SNÖ PÅ RIKTIGT I SKÅNE

Nu fick jag äta upp min ironi i tidigare inlägg
om bara 2 mm snö,
det blev faktiskt snö på riktigt i Skåne ikväll.

(bild på bl a vår lilla damm & bäck i vit skrud)
.
Jag är inte alls glad för snö, tycker liksom det hindrar mig i
mitt trädgårdsarbete. Men visst är det vackert...iallafall några
dagar, sen vill jag ha tillgång till grävning igen! ;o)
.
Önskar er den finaste av helger,
på söndag ska jag på kurs på Strandhs Blomsterskola
igen....längtar!

7 kommentarer:

  1. Nej! inte snö! nej, nej, inte alls kul...Kan komma lite till jul o nyår, sen väck med den!...Bara det inte blir som förra vintern! ...som var så lååång!
    Men visst vitt o fint är det ju en liten stund...om det är minusgrader...
    Ha det gott, kör försiktigt...men den kanske är borta redan i morrn?
    Hälsn lena

    SvaraRadera
  2. Jaja, ta det lugnt med ironin Lydia, det sägs ju att ni skall få den värsta vintern där nere med massor av snö:)
    Jag är isåfall glad över att jag flyttat från Skåne och hoppas att Dalsland bjuder på en snöfattig vinter!

    Nopp, jag gillar inte heller snö, det blir liksom så krångligt och besvärligt allt man skall göra.
    Tacka vet jag våren och sommaren.

    Just som jag sitter här och skriver till dig Lydia så börjar det bannimej snöa litegrann så någon snöfattig vinter blir det nog inte ändå:(

    Nu skiter jag i snön och kurar in mig på dagens auktion i stället, det hålls auktion i en gammal nerlagd skola i byn och det ser ut som där är mycket fint man vill ha, bla en snöslunga:)

    Ha en underbar helg och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt! (säger jag och ler stort!) Men jag gillar faktiskt hur naturen lyser upp och allt ser så rent och ljust ut när snön täcker allt man glömde/inte hann med innan den kom. Det passade ju faktist extra bra med snön - den matchade vårt julbak och julmusik inomhus.
    Hoppas ni får en kanonmysig söndag igen - själv ska jag fixa till ett nytt överdrag till kökssoffan och lite juliga kuddöverdrag. Inte illa det heller.
    Kram
    Ann
    PS! Saknade dig idag!!!

    SvaraRadera
  4. Puh, så mycket snö det kom hos dig, här la sig inget som tur är. Känner precis som du att jag vill göra MYCKET mer i trädgården innan det blir snö och fruset.
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lydia, tack för din goa kommentar.Kram Ha en go söndag!

    SvaraRadera
  6. Kors! Har ni haft så mycket snö?! Och som legat (ligger) kvar?! Det har inte vi ännu haft här i östra Skåne!
    Synd att inte brödreceptet nådde fram till dig före brödbaket. Men nu är det på gång i vart fall!;-) Men de bröd du bakat ser (som alltid!) väldigt läckra ut!
    Och du- de där Verbena-sticklingarna hoppas man ju mycket på....;-)
    Ha det gott!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka mängder....... Ja det där är vardagsmat hos mig ;-) Inte för att jag för den skull ÄLSKAR snö.... absolut inte.... jo, under en kort tid förresten.... men inte så mycket och så länge.......

    Hoppas kursen var givande.... (det gissar jag att den var.... och riktigt inspirerande.....)

    Ha det fint i veckan!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails