tisdag 21 februari 2012

Lycka

Tänk att man kan bli så barnsligt lycklig
över något så smått...

För en vecka sedan började jag så basilikafrön och
nu har de grott...det är sååå härligt att trädgårds-
säsongen är igång.


Kronärtskockor tar lite längre tid på sig, så
dem sådde jag för ett tag sedan...
de frodas i fönsterkarmen.


Idag fortsätter storstädningen av blomrummet, snart
ska alla frösådder som visar karaktärsblad flyttas dit ut
samt en stor beställning plantor från Holland...
hur tänkte jag då...hur ska allt få plats??? ;o)

Känns som ett kärt bekymmer nu,
möjligen ändrar jag åsikt sen.

Fler som råkat så mer än ni har plats till?

7 kommentarer:

  1. Ja vi verkar sitta i samma båt (dock inga plantor från Holland på väg in hit vad jag vet)... Vi har massor med utrymmen på gården och ett växthus på 140 kvm men det bör ju vara mer än nollgradigt eller hur? Nu funderar jag själv på att skaffa fler belysningar och ställa upp några till bord i drängstugans kök. Där håller det sig i alla fall runt 10 grader. Det borde väl funka?

    SvaraRadera
  2. Nix, har inte sått alls ännu, men dessvärre ligger det fler fröpåsar med grönsaker som ska sås än jag har plats för ute. Och dina kronärtskockor får något att ringa i mitt bakhuvud. Hmm, verkar vara mer än dags nu med dem.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt när det gror o ploppar upp små liv i jorden. Och hihih....förstår inte heller hur man tänker när man sår o beställer massor, men finns det hjärterum så finns det......//Helen

    SvaraRadera
  4. Välkommen att tävla om en odlingslampa på http://moliden12.blogspot.com/ Så kan växterna få mer ljus!

    SvaraRadera
  5. Det blir alltid för mycket sen när man ska omskola men det är ju svårt att låta bli fröpåsarna
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  6. Det där med frösådder är både till besvär och stor glädje. Det är så lätt att bara klick, klick, klicka hem en massa fröer, men sedan ska man ju helst få plats att driva upp dem också. Hmmm...

    Härliga ser i alla fall dina sådder ut. Kram!

    SvaraRadera
  7. Underbart! Ja, tänk att det alltid blir fler plantor än man har plats för...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails