söndag 19 februari 2012

Sticklingar

På eftermiddagen idag kändes det som vår;
solen sken, plusgrader och fåglarna kvittrade.

Det avgjorde saken, jag kunde inte hålla mig
längre...jag började ta

  pelargonsticklingar.

Vi brukar ta ca 1000 sticklingar varje år, rotar dem
och säljer dem i Trädgårdsdrömmar...de brukar
ha en strykande åtgång :o)



Till smäktande toner av Ane Brun, tända ljus och
rykande varmt kardemummakaffe njöt jag i fulla
drag av att stå ute i växthuset och köra ner fingrarna
i jorden, skära sticklingar och skriva etiketter.

Fler som har börjat ta sticklingar?

bild lånad här

11 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. I år tar jag inga sticklingar men har köpt några nya sorters pelargonsticklingr
    Det är så härligt att påta i jorden då känns våren lite närmare även om det snöade ute i dag
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  3. Wow.... det var inte bara några stycken det:-))) Vilken härlig sysselsättning så här i mitten av februari. I dag har jag sått de första sådderna. Det var också riktigt mysigt. Man är ju så himla svältfödd på att påta i jorden.

    Kram, kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt mysigt. Jag har inte tagit några sticklingar men är glad år att mina kronärtsskockor har kommit fram.

    SvaraRadera
  5. Nu blev det lite tokigt roligt! Du hade hittat till mig och när jag kollar in till dig inser jag vem du är...
    Jag kör genom Krika ofta och ser skylten Trädgårdsdrömmar och har tänkt hälsa på när ni öppnar igen... Sammanträffande!
    Visst har jag tagit sticklingar på mina vilda pelargoner redan! Fast inte tusen...

    Vi ses! Malin

    SvaraRadera
  6. Bra att du har börjat, vännen! Det underlättar för mig ;)!
    Har tagit några men ska klippa i helgen och plantera dem direkt. Kaaanske lyckas jag i år.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  7. Åh, Ane Brun, en favorit här med! Så UNDERBART med alla sticklingar, fantastiskt att ni brukar ha så många. önskar dig STORT LYCKA till med alla dina bomster, ska bli roligt att få se mer!

    Varmaste kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Åj... är det redan dags? Så mysigt att få jobba i växthuset. Förstår att du har skapat en kreativ miljö där nu.
    Kram
    Randi

    SvaraRadera
  9. Det var inte lite det.
    Ser så mysigt ut och kardemumma kaffe måste jag gå och fixa nu på stuts.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Även om jag inte är i ditt kök njuter jag av tanken på kardemummakaffe, Ane Brun, jordiga fingrar, tända ljus. Så härligt!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  11. En och annan stickling blir det, men inte 1000 st. Är växthuset uppvärmt?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails